Dag 20. Torrey – Bryce Canyon NP- Cedar City

Donderdag 28 juli 2022

• Ons hotel in Cedar City: La Quinta by Wyndham Cedar City
  • Reisafstand: Torrey – Bryce Canyon NP – Cedar City 217 mijl/349 km
  • Weer: 28°C Bryce Canyon NP, zonnig met wat bewolking, 18°C Cedar City, bewolkt

Na een paar dagen zonder ontbijt bij de accommodatie, hebben we vandaag weer een ontbijt inbegrepen. Het is flink druk in de ontbijtzaal, maar gelukkig komt er een tafeltje vrij als we ons eten hebben gepakt. Helaas zijn er geen verse wafels, maar er is genoeg keuze.

Bryce Canyon National Park

Tijdens onze eerste Amerika-reis hebben we een bezoek gebracht aan Bryce Canyon NP en waren erg onder de indruk van dit prachtige Nationale Park. Helaas werd het toen ineens erg slecht weer en hebben we ons bezoek moeten aanpassen. Tijdens het plannen van deze reis zagen we dat Bryce Canyon NP nu opnieuw op route ligt, dus brengen we nog een keer een bezoek aan dit prachtige park. We hebben we erg veel zin in.

We vertrekken op tijd uit Torrey zodat we genoeg tijd hebben in Bryce Canyon NP. Vanaf ons hotel is het ongeveer 2 uur rijden. Als we om 08:00 uur vertrekken is het nog maar 16°C en licht bewolkt. Ook nu gaat de snelste weg weer via een slingerweg door verschillende gehuchten. We rijden deze vakantie weinig over de Interstate, behalve de eerste dagen, en daardoor komen we op de mooiste plekjes. Ook vandaag genieten we weer van de omgeving waar we doorheen rijden. We komen bijna niemand tegen en dat vinden we zelf wel erg bijzonder.

Als we bij Bryce Canyon aankomen is het net als drie jaar geleden bewolkt. Bij het Visitor Center houden we een plaspauze en halen we de Junior Ranger boekjes op. De vorige keer hebben de kinderen hier al het Junior Ranger programma gedaan. Omdat het al weer zo lang geleden is, wil vooral Kirsten het nu nog een keer doen.

Dan is het tijd om het park in te gaan. Onze eerste stop is bij Sunset Point, waar we genieten van het uitzicht op het prachtige amfitheater. Het is hier een flink stuk drukker dan bij de laatst bezochte parken. Zowaar begint de zon te schijnen. Wat boffen we vandaag. We lopen een stuk van de Navajo Loop trail. We lopen hier tussen de hoodoos door. Het laatste stuk van de trail slaan we over, omdat we daarvoor wel heel erg de diepte in moeten. De terugweg blijkt nu al flink pittig te zijn, doordat we alles wat we eerder naar beneden zijn gelopen nu weer omhoog moeten. Het is pas 20°C, maar door al de inspanning hebben we het flink warm. Deze trail is echt de moeite waard.

We rijden een stuk door en stoppen bij de Natural Bridge. Dit is een 38 meter hoge natuurlijke boog die doorwind, regen en ijs is gevormd. Wat is de natuur hier toch bijzonder…

Onze volgende stop is bij Sheep Creek/Swamp Canyon. Ook hier herkennen we het uitzicht van ons eerste bezoek. We rijden terug naar Bryce Point. Daar lopen we naar Inspiration Point. Dit is volgens ons echt het mooiste uitzichtpunt van Bryce Canyon. Het panorama-uitzicht dat je hier hebt is zo bijzonder, dat we maar niet uitgekeken raken. De kleuren en de verschillende hoodo’s in het amfitheater zijn prachtig. Na heel veel gemaakte foto’s besluiten we om toch maar weer verder te gaan.

De laatste stop is bij Sunrise Point. Hier lopen we de Queens Garden trail. De eerste keer dat we hier waren, werd het weer ineens erg slecht en moesten we terugkeren naar de auto. Vandaag treffen we het beter. Het is echt heel gaaf om zo dicht langs de hoodoo’s te lopen. Deze trail is goed te doen, al is het flink klimmen om weer terug te komen naar het beginpunt.

Helemaal blij door al het moois dat we opnieuw hebben kunnen zien, rijden we door naar het Visitor Center. De kinderen maken hier de opdrachten uit hun Junior Ranger boekje en leggen hun eed af. Wat hebben ze deze vakantie al veel Junior Rangers programma’s afgerond.

Net nadat we Bryce Canyon zijn uitgereden, stoppen we bij Old Bryce Town. Dit winkelstraatje met een paar wildwest-toeristenwinkeltjes is te grappig om voorbij te rijden. We genieten van een heerlijk ijsje, tot onze verbazing dit keer met betaalbare Nederlandse prijzen.

Omdat we vandaag ook het laatste deel van de route door een mooie omgeving willen rijden, kiezen we ervoor om door het Dixie Forest te rijden. Al snel komen we bij Red Canyon Tunnel, waar we een korte fotostop maken bij de twee tunneltjes door de rode rotsen.

Net als de afgelopen middagen, hangt er ook nu weer een erg donkere lucht boven de bergen. Het lijkt een beetje normaal te worden als we een park uitrijden, alleen dit keer belanden we zelf midden in het noodweer. De temperatuur daalt naar 10°C als we midden in een wolkbreuk zitten. We kunnen de weg bijna niet meer zien. Als we bij Cedar Breaks NM rijden, gaat de regen over in hagel. Gelukkig hoeven we alleen nog maar naar het hotel te rijden. Wat hebben we vandaag toch weer een geluk gehad met het weer.

Ons hotel in Cedar City is snel gevonden, La Quinta by Wyndham Cedar City. Ook hier ziet onze kamer er weer prima uit. Ondertussen is het weer droog geworden. Nadat we de spullen naar onze kamer hebben gebracht rijden we naar de supermarkt. op een paar minuten rijden van ons hotel is een Walmart. We halen een magnetronmaaltijd voor vanavond en vullen onze drink- en snackvoorraad weer aan. Na het eten duiken de kinderen het zwembad in. Het blijft toch er fijn als er een zwembad bij het hotel zit.

Lees verder: Reisverslag dag 21: Cedar City – Kolob Canyons (Zion NP) – Las Vegas