Dag 9. Riverton – Estes Park

Zondag 17 juli 2022

• Ons hotel in Estes Park: Discovery Lodge
  • Reisafstand: Riverton – Estes Park: 317 mijl
  • Weer: 28°C, zonnig

De dag begint weer goed met een heerlijk ontbijt. Tijdens het ontbijt zien we buiten dat er meerdere luchtballonnen opstijgen. Het ontbijt verloopt hierdoor wat onrustig, want wat er buiten gebeurt is natuurlijk ook erg interessant. Ook vandaag hebben we een lange rit voor de boeg en vertrekken daarom al om 08:15 uur. We rijden door naar Estes Park, een rit van ruim 5,5 uur. We hebben helaas geen leuke activiteiten voor onderweg gevonden, dus we zullen in één keer doorrijden en alleen maar stoppen als we de benen willen strekken.

Estes Park is een plaatsje in de vijfde staat die we aandoen, Colorado. We hebben gekozen voor Estes Park omdat het een goede uitvalsbasis is voor een bezoek aan het Rocky Mountain National Park, waar geen hotels zijn.

Na ongeveer 2 uur rijden door de woestijn, komen we eindelijk bij een plaatsje. In Rowlings stoppen we dan ook maar voor een plas-/snoep- en benenstrekpauze. Daar zijn we wel aan toe. Vanaf Rowlings pakken we de Interstate 80 en kunnen dan eindelijk lekker doorrijden. Onderweg zien we meerdere pronghorns lopen. Bij het volgende plaatsje dat we na een flinke tijd tegenkomen, Laramie, stoppen we om te tanken en te lunchen.

Ongeveer 30 minuten voordat we bij Estes Park aankomen rijden we door het Roosevelt National Forest. Met de bochtige weg tussen de hoge rotsen en bomen, is het een stuk mooier rijden als door de woestijn. We moeten wel een flink stuk klimmen want Estes Park ligt op ruim 2000 meter hoogte. (7522 feet).

We komen rond 2 uur aan bij ons hotel. We checken in en horen dat we toch een ontbijt blijken te hebben. Dit staat niet op ons boekingsformulier dus dat is mooi meegenomen.

Omdat Discovery Lodge zelf geen zwembad heeft, waren we eigenlijk van plan om te gaan zwemmen bij het lokale zwembad van Estes Park. Helaas blijkt het zwembad wegens onderhoud gesloten te zijn. We mogen van de medewerker van de receptie gaan zwemmen bij het Coyote Mountain Lodge, een hotel dat hoort bij onze accommodatie. Dat is erg fijn.

We brengen eerst de bagage naar onze kamer. Vanaf onze kamer kijken we uit op een vijver en de speeltuin. Achter onze kamer is een golfbaan.

Nadat we een beetje zijn bijgekomen van de lange rit, gaan we naar het centrum van Estes Park. East en West Elkhorn Avenue is een straat met leuke toeristenwinkeltjes, restaurantjes en heel veel ijswinkels. Net na 16:00 uur (Nederlandse tijd al 00:00 uur en dus al 18 juli) stappen we de Danish Cone Factory binnen om met een heerlijk ijsje de verjaardag van opa Jan alvast te vieren die 18 juli jarig is. Soms is dat tijdsverschil toch wel heel fijn. Als het ijsje op is stappen we nog even binnen bij de ‘Christmas Shoppe‘. Zelfs bij bijna 30 graden is het heel leuk om de mooie kerstballen te bewonderen.

We rijden door naar het zwembad van Coyote Mountain Lodge. Er is daar een heerlijk buitenzwembad, ideaal om even af te koelen.

Als we trek krijgen rijden we door naar de Safeway supermarkt om de hoek bij onze accommodatie. Omdat er op het terrein van Discovery Lodge twee gasbarbecues staan, kopen we hamburgers en broodjes. Dat blijkt niet zomaar even gedaan. We staan op een paar minuten na een uur in de rij voor de kassa. Het lijkt Schiphol wel.

Ondertussen hebben we best wat trek gekregen. Mascha loopt alvast met de hamburgers naar de barbecue, maar wat ze ook probeert de barbecue gaat niet aan. Een andere gast probeert te helpen en hij komt erachter dat er helemaal geen gasfles onder de barbecue staat. De andere barbecue die wel een gasfles heeft gaat niet aan. Bij de receptie wordt de beheerder gebeld die al snel met een nieuwe gasfles komt en de barbecue ook gelijk aansteekt. We moeten vanavond wel wat overhebben voor het eten.

Als de hamburgers dan eindelijk klaar zijn, eten we ze op aan een van de picknicktafels in de tuin van onze accommodatie. Wat een heerlijke plek hebben we hier gevonden. Na het eten gaan we op zoek naar het grote meer achter onze accommodatie. Om daar te komen moeten we de golfbaan oversteken. Net als we dit willen doen beginnen ineens de sproeiers te spuiten en rond te draaien. Gelukkig komen we droog over en vinden we het meer snel. De ‘elks’ die hier begin van de avond soms komen om te drinken zien we helaas niet. We hebben inderdaad een mooi uitzicht over het meer, zoals de man van de receptie ons al vertelde.